بهترین روش تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات چیست ؟

تمیز کردن شیرآلات

چقدر به تمیزی شیرآلات خود اهمیت می دهید؟

برق انداختن شیرآلات یکی از مراحل مهم نظافت می باشد که شاید خیلی از ما ها ندانیم چگونه باید این کار را انجام دهیم. شیرآلات به دلیل برخورد مداوم با مواد شوینده و آب به سرعت رسوب می گیرند و براقیت خود را ازدست می دهند. هرچه سختی و جرم آب بیشتر باشد و مواد شوینده قوی تری استفاده نمایید، شیرآلات شما زودتر دچار آسیب می شوند. تمیز کردن شیرآلات اصول خودش را دارد و اگر با روش براق کردن شیرآلات آشنا شوید دیگر هیچ گاه هیچ رسوبی را بر روی شیرآلات خود نخواهید دید.

شیرآلات بر اساس جنس بدنه و شکل ظاهریشان روش تمیز کردن شان فرق می کند. به عنوان مثال شیر ظرفشویی با شوینده ای مثل مایع ظرفشویی بیشترین سطح تماس را دارد. به همین جهت برق انداختن شیر ظرفشویی  راحت تر می باشد. اما شیر توالت یا شیر روشویی ممکن است با شوینده های قوی تر مثل جرمگیر ها و سفید کننده ها در تماس باشند. به همین جهت براق کردن این گروه از شیرآلات سخت تر انجام می شود.

نکات مهم برای تمیز کردن شیرآلات

برای برق انداختن شیرآلات باید حتما با اصول کار آشنایی داشته باشید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. به همین جهت در ادامه قصد داریم شما را با مهمترین نکات تمیز کردن شیرآلات مختلف آشنا کنیم. تا پاکیزگی و درخشندگی را مهمان خانه هایتان کنیم.

  • مهمترین نکته برای براق کردن شیرآلات، عدم استفاده از مواد شوینده شیمیایی می باشد. شوینده های شیمیایی بر اثر تماس با سطوح استیل باعث خوردگی و کدر شدن آنها می شوند. بنابراین به جای لکه بری شیرآلات بیشتر به آن آسیب می رسانند.
  • هیچ گاه برای برق انداختن شیرآلات خود از سیم یا لوازم مشابه و زبر استفاده نکنید. زیرا سطوح شیرآلات شما بر اثر شستشو با لوازم زبر دچار خط و خش می شوند و عمر شیرآلات نیز کاهش پیدا می کند.
  • فاصله زمانی تمیز کردن شیرآلات تان را زیاد نکنید. هرچقدر فاصله زمانی بین دو تمیزکاری بیشتر باشد، احتمال براق شدن شیرآلات نیز کاهش پیدا می کند. زیرا رسوبات به بافت بدنه آنها نفوذ می کند.
  • بیش از اندازه نیز به برق انداختن شیرآلات خود نپردازید. شستشو بیش از حد هم می تواند باعث از بین رفتن لعاب رویی شیرآلات شود و عمر آنها را کاهش دهد.

برق انداختن شیرآلات

برای برق انداختن شیرآلات از چه مواد شوینده ای استفاده نماییم؟

تا به اینجای متن به نکات کاربردی که باید برای برق انداختن شیرآلات به آن توجه کنیم پرداختیم. حال می خواهیم کاربردی ترین و راحت ترین روش های جرمگیری شیرآلات و براق کردنشان را با هم بررسی کنیم. مطمئنا اگر به درستی با استفاده از روش های زیر به برق انداختن شیرآلات خود بپردازید آنها را مثل روز اولشان تحویل می گیرید.

  • معجزه جوش شیرین برای براق کردن شیرآلات

جوش شیرین یک ماده طبیعی و قدرتمند برای از بین بردن رسوبات، جرم ها و آلودگی ها می باشد. برای برق انداختن شیرآلات به کمک جوش شیرین می توانید به صورت مستقیم از خود پودر و یا از خمیر آن استفاده نمایید. خمیر جوش شیرین با ترکیب آب با یک چهارم فنجان جوش‌شیرین آماده می شود. سپس خمیر بدست آمده را ۱۲ ساعت بر روی شیرآلات خود بگذارید و سپس آبکشی کرده و با یک دستمال نرم خشک نمایید. حال از برق شیرآلات تان لذت ببرید.

  • برق انداختن شیرآلات با سرکه

جرمگیری شیرآلات با سرکه یکی از قدیمی ترین و رایج ترین روش های برق انداختن شیرآلات می باشد. اما قبل از استفاده از سرکه دقت کنید که جنس شیرآلات شما چیست. آلیاژ های نیکل و آهن به سرکه واکنش نشان می دهند و ممکن است باعث خوردگی شان شود. همچنین برای تمیز کردن شیرآلات طلایی و یا رنگی نیز نباید از سرکه استفاده نمایید. زیرا باعث از بین رفتن رنگشان می شود. در غیر این مواردی که عنوان شد سرکه می تواند بهترین شوینده برای براق کردن شیرآلات باشد. مخصوصا برای جرمگیری شیر ظرفشویی، شیر توالت و یا شیر روشویی استیل، برنجی و کروم بهترین گزینه می باشد.

  • لکه بری شیرآلات با محلول آب و صابون

اگر اهل این هستید که زود به زود به جرمگیری شیرآلات خود می پردازید، محلول آب و صابون به همراه یک اسفنج نرم بهترین گزینه می باشد. بنابراین با این روش شستشو به رسوبات و جرم ها اجازه نفوذ و کدر کردن شیرآلات خود را نمی دهید.

براق کردن شیرآلات

روش برق انداختن شیرآلات

بهترین شوینده که به جنگ با رسوبات می رود و می تواند به جرمگیری شیرآلات شما بپردازد، مواد اسیدی می باشد. برای این کار و برق انداختن شیرآلات می توانید تنها با چند ماده ساده دست به کار شوید. از جمله بهترین مواد اسیدی برای لکه بری شیرآلات آب لیمو، اسید سولفوریک، سرکه سفید، اسید فسفریک و… می باشد. حال نیاز به یک اسفنج، حوله نرم یا مسواک دارید که به یکی از این موادی که اشاره کردیم آغشته نمایید. بهتر است قبل از انجام کار دستان تان را با یک دستکش لاتکسی پوشش دهید. تا صدمه ای به پوستتان وارد نکند.

حال اسفنج آغشته به مواد شوینده را به آرامی بر روی سطوح شیرآلات تان بکشید. سپس با آب شسته و با یک پارچه تمیز سطوح را خشک نمایید. اگر لکه ها کامل پاک نشدند چند روز بعد مجدد این کار را تکرار نمایید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که شیرآلات شما نیاز دارند که برای براق شدن جرمشان به خوبی برطرف شود. اگر جرم شیرآلات زیاد است، یک دستمال آغشته به شوینده را ۱۲ تا ۲۴ ساعت بر روی سطوحی که جرم گرفته است قرار دهید. تا ماده شوینده بتواند رسوبات را نرم نماید. سپس به روش گفته شده به براق کردن شیرآلات بپردازید.

4

بهترین روش برای تمیز کردن شیرآلات طلایی

امروزه شیرآلات طلایی و رنگی بسیار مد شده اند و زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل یا محیط کار شما می دهند. اما تمیز کردن شیرآلات طلایی اصول و قوانین خودش را دارد. همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، شما از هر شوینده و جرمگیری برای برق انداختن شیرآلات طلایی و یا رنگی نمی توانید استفاده کنید. بهتر است روزانه شیرآلات تان را با یک حوله نرم و تمیز پاک کنید. تا قطرات آب بر روی سطوح آن باقی نمانند و باعث ایجاد رسوب نشوند. در صورت کدر شدن و یا جرم گرفتن بهترین کار برای لکه بری شیرآلات استفاده از آمونیاک می باشد. ترکیب جوش شیرین و نمک نیز می تواند به براق شدن شیرآلات شما کمک کند. همچنین یک سری اسپری های مخصوص برای شیرآلات رنگی وجود دارد. برای استفاده از آنها باید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه اجازه دهید این مواد بر روی انواع شیرآلات طلایی شما مثل شیر ظرفشویی، شیر توالت و شیر روشویی باقی بماند. سپس با یک حوله نرم سطح شیرآلات را پاک نمایید.

نکته پایانی

تمام مواردی که برای برق انداختن شیرآلات عنوان شد، در درجه اول به جنس و کیفیت شیرآلات شما بستگی دارد. اگر از شیرآلات با کیفیت استفاده کنید دیرتر شاهد خرابی، جرم گرفتگی و آسیب آنها خواهید بود. مجموعه طاها شیر کلیه شیرآلات ظرفشویی، روشویی، سرویس های بهداشتی و… خود را با بهترین متریال روانه بازار می نماید. به همین جهت شما می توانید سال ها بدون نگرانی از خراب شدن شیرآلات تان از استفاده از آنها لذت ببرید.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماتماس با ما