جامع ترین راهنمای خرید شیرآلات استاندارد و با کیفیت

راهنمای خرید شیرآلات

فاکتورهای مشخصی هستند که هنگام خرید شیرآلات می‌توانند به شما کمک کنند تا انواع استاندارد و باکیفیت آن‌ها را تهیه کنید. ما قصد داریم در این مقاله با بررسی این فاکتور ها و ارائه جامع‌ترین راهنمای خرید شیرآلات استاندارد و باکیفیت به افرادی که تخصص کافی در این زمینه ندارند کمک کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

 راهنمای خرید شیرآلات

این روزها انواع مدل های گوناگون شیرآلات تولید می شوند و در بازار موجود هستند. برخی از این شیرها کیفیت بسیار بالایی دارند، اما برخی از آن‌ها نیز جزو انواع غیر استاندارد و بی کیفیت محسوب می شوند. با توجه به اینکه همه افراد آشنایی کامل و تخصص کافی برای انتخاب کالاهای ضروری مانند شیرآلات را ندارند، بهتر است قبل از خرید به نکات ضروری برای تعیین استانداردهای شیرآلات بهداشتی توجه کنند.

به عنوان مثال خرید شیر روشویی، شیرآلات آشپزخانه، شیر حمام و … کار ساده ای نیست. چرا که باید از بین برندهای مختلف تولید کننده و انواع تولیدات گوناگون آن‌ها یک مدل را انتخاب کرد. درست است که در نهایت سلیقه افراد باعث می شود تا محصولی را انتخاب و خریداری نمایند، اما اگر بخواهند از محصولات مرغوب و باکیفیت استفاده کنند که دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند، باید حتماً نکات مهم برای خرید را بدانند و با راهنمای خرید شیرآلات که به آن‌ها اشاره می کنیم، آشنا باشند.

۱–  آلیاژ بدنه شیرآلات

بدنه شیرآلات از جنس آلیاژهای فلزی ساخته می شوند و مرسوم‌ترین آلیاژی که برای ساخت آن‌ها به کار می رود برنج است. البته آلیاژ برنج با مقادیر بسیار کمی از سرب ترکیب می شود به همین خاطر هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که درصد سرب به کار رفته برای ساخت شیر های بهداشتی بیشتر از ۵/۲% نباشد چرا که افزایش این میزان می‌تواند برای سلامتی انسان مضر باشد. هنگامی که آب آشامیدنی از شیر عبور می کند و ما از آن استفاده می کنیم، می تواند سرب موجود در بدنه شیر را به بدن ما منتقل کند گاهی اوقات دیده می شود که آب مصرفی دارای طعم، بو و رنگ است و این به خاطر کیفیت پایین شیرهای تولید شده است. همچنین زیاد بودن سرب باعث پایین آمدن کیفیت شیر نیز می شود. این شیرها به سرعت پوسیده می شوند و آسیب می بینند.

نکته: شیر های استاندارد باید از برنج ساخته شده باشند تا دارای کیفیت بالایی باشند.

۲- نوع آبکاری شیرآلات

لایه محافظی که روی شیر های بهداشتی کشیده می شود به عنوان آبکاری شناخته می شود. این لایه از شیر در برابر رطوبت و عوامل خورنده محافظت می کند. همچنین به عنوان یک لایه محافظ در برابر خط و خش و لکه نیز کاربرد دارد. انواع شیرهای گوناگون آبکاری های مختلفی دارند. در این قسمت به ۳ نوع مرسوم آن‌ها اشاره می‌کنیم.

راهنمای خرید شیرآلات

  •  آبکاری رنگی

یکی از انواع آبکاری های جدید آبکاری رنگی است که برای شیرهای بهداشتی استفاده می شود و تنوع بسیار بالایی دارد. انواع رنگ های فانتزی مثل صورتی، نارنجی، سبز، آبی، قرمز و … جزو آبکاری های رنگی جدید هستند که می توان آن‌ها را با سایر عناصر دکوراسیون هماهنگ کرد.

  •  آبکاری pvd

روش آبکاری pvd یک روش جدید و استاندارد است که باعث می شود شیرآلات بهداشتی به راحتی تمیز شوند. برای این روش از یک لایه بسیار نازک از فلزات مقاوم استفاده می شود که از ایجاد هرگونه خط و خش روی شیر های بهداشتی جلوگیری می کند و همیشه شیرآلات براق و تمیز باقی می ماند. این نوع از آبکاری معمولاً در سه رنگ کروم، طلایی و رزگلد عرضه می شود.

  • آبکاری نیکل کروم

این روش آبکاری که می‌توان گفت قدیمی محسوب می شود، همان آبکاری های نقره‌ای رنگی هستند که روی شیرآلات از گذشته تاکنون وجود داشته، اما کیفیت آن‌ها بسیار بالا است و در برابر مواد خورنده و شوینده های قوی از شیرآلات محافظت می کنند.

۳- کیفیت قطعات شیرآلات

هنگامی که قصد خرید انواع شیرهای بهداشتی منزل را دارید، باید دقت کنید که قطعات مورد استفاده برای ساخت آن‌ها چه چیزهایی هستند و آیا دارای کیفیت مناسب هستند یا خیر؟ اصلی ترین قطعات مورد استفاده برای ساخت این شیرها شامل کارتریج و پرو لاتور می شوند که هر کدام می‌توانند روی کیفیت و عملکرد شیر تأثیر داشته باشند.

  • کارتریج

احتمالاً تاکنون نام مغزی شیر را شنیده باشید. در گذشته بیشتر شیرهای قدیمی دارای بخشی به عنوان مغزی بودند که فشار آب را کنترل می کرد. امروز با پیشرفت صنعت ساخت شیرآلات از کارتریج به جای مغذی استفاده می‌شود که هم می‌تواند جریان و فشار آب را کنترل کند و هم دما را تنظیم می کند.

در صورتی که کارتریج کیفیت خوبی نداشته باشد شیر آب مدام چکه می کند و مرتب اهرم آن هرز می شود. به همین خاطر همیشه باید برای تعمیر و تعویض قطعات آن اقدام کنید. بهترین کارتریج های استفاده شده برای شیرهای بهداشتی انواع سرامیکی آن هستند که توسط شرکت های خارجی sedal و kerox تولید می شوند.

کارتریج شیرآلات

  • پرلاتور

یکی دیگر از قطعات اصلی به کار رفته برای شیر های بهداشتی که می تواند جریان آب را کنترل کند، پرلاتور است. این قطعه به میزان زیادی در مصرف آب صرفه جویی می کند. پرلاتور در واقع از بخش های فیلتر، واشر و صفحه مشبک تشکیل شده است. این قطعه در بخش خروجی شیر آب نصب می شود. در واقع آبی که از شیر خارج می‌شود با هوا ترکیب می شود تا فشار آب را به صورت یکنواخت خارج شود. این قطعه به راحتی می‌تواند مصرف آب را تا حد ۴۰% کاهش دهد.

پرلاتور شیرآلات

۴- گارانتی و خدمات پس از فروش  شیرآلات

متأسفانه یکی از مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد، عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب است. هنگام خرید همه فروشندگان تأکید دارند که خدمات پس از فروش را ارائه می کنند، اما همین که پول را از دست مشتری می گیرند تعهدات خود را فراموش می کنند! به همین خاطر باید به فروشگاه های معتبری مراجعه کنید که برای تأمین رضایت مصرف کنندگان، خدمات پس از فروش و قیمت های مناسبی را در نظر می گیرند.

ممکن است بعضی افراد توانایی خرید شیرآلات گران قیمت را نداشته باشند و بخواهند از شیرهای ارزان تر استفاده کنند. این دلیل نمی‌شود که فروشندگان شیرهای بی کیفیت به آن‌ها ارائه کنند پس هنگام خرید به این نکته هم توجه داشته باشید حتی اگر می خواهید شیرهای ارزان قیمت بخرید، به استانداردهای لازم و درجه کیفی آن‌ها توجه کنید و ببینید آیا فروشگاه مربوطه خدمات پس از فروش برای آن‌ها ارائه می کند یا خیر، معمولاً برندهای باکیفیت محصولات خود را ضمانت می‌کنند که در صورت خرابی، آن‌ها را تعویض کنند، ارائه گارانتی توسط یک شرکت نشان می دهد به قدری محصولات تولیدی خود را تأیید می کند که از محصول طول عمر آن مطمئن است به همین خاطر به مصرف کنندگان گارانتی می دهد.

راهنمای خرید شیرآلات

۵- نصب آسان شیرآلات

کارایی ساده و نصب آسان شیر های بهداشتی منزل باعث می شود تا هر کس به راحتی بتواند از آن‌ها استفاده کند، اگر نصب شیر های بهداشتی آسان باشد، کاربران به راحتی می‌توانند خودشان آن‌ها را نصب کنند یا هنگام تعمیر و تعویض قطعه این کار را انجام دهند معمولاً مدل های استاندارد شیر های بهداشتی با توجه به انواعی که دارند نصب ساده ای هم دارند. مگر اینکه جزو نمونه های توکار باشند که برای نصب احتیاج به افراد متخصص داشته باشند، امروزه برندهای معتبر تلاش می‌کنند، محصولات خود را به گونه ای طراحی کنند که نصب آن‌ها سریع و راحت باشد تا مصرف کنندگان نیازی به استفاده از خدمات نیروهای فنی نداشته باشند.

۶- نوع طراحی شیرآلات

دقت داشته باشید که برای استفاده از شیر های بهداشتی در مکان‌های مختلف باید مدل مناسب را انتخاب کنید، برای انتخاب شیر ظرفشویی به این نکته توجه داشته باشید که قابلیت چرخش را دارد یا خیر، امروزه مدل های گوناگونی توسط برند های معتبر تولید می شوند که از لحاظ طراحی ظاهری بسیار متفاوت هستند. هر کس با هر سلیقه ای می تواند یک مدل را انتخاب کند.

۷- کیفیت شیرآلات

هر چه کیفیت این محصولات بالا باشد و از جنس های مرغوب تهیه شده باشند، دوام و ماندگاری بالاتری دارند و نیازی نیست هر سال بخواهید برای رسوب زدایی و یا برطرف کردن مشکلات شیر آب هزینه‌های بالایی صرف کنید برخی از تولید کننده ها هستند که شیر های ست تولید می کنند؛ یعنی شما می توانید برای تمام قسمت های منزل مانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه، روشویی و حمام شیر های یکسان تهیه کنید که هر یک مناسب همان مکان هستند.به طور کلی انتخاب مدل های گوناگون به سلیقه فرد بستگی دارد؛ اما توجه داشته باشید مدلی که انتخاب می کنید پس از چند سال همچنان شیک و زیبا باشد و کیفیت خود را حفظ کند.

۸- صرفه جویی در مصرف آب

این روزها که همه شهرهای بزرگ با مشکل بی آبی و کمبود فشار آب مواجه هستند، خرید شیرهایی که در مصرف آب صرفه جویی کنند بسیار با اهمیت است، در برخی از آپارتمان‌ها به خاطر کم بودن فشار آب ساکنین همیشه دچار مشکل هستند. به همین خاطر از شیرهایی استفاده می کنند که بتواند فشار آب را تنظیم کند و فشار آن را افزایش دهد.

تولیدکنندگان شیر های بهداشتی منزل نیز به خاطر این مشکلات نمونه های جدیدی را تولید کرده اند که می تواند فشار آب را تنظیم کند و آن را افزایش دهد؛ بنابراین هنگام خرید دقت کنید که شیر ها دارای قطعات باکیفیت باشند و از هدر رفت آب و چکه کردن جلوگیری کند. همچنین مشکل کمبود فشار آب را نیز برطرف کنند.

۹- برند تولید کننده شیرآلات

یک نکته مهم وجود دارد که اگر هنگام خرید به آن توجه کنید، سایر مواردی که تاکنون به آن‌ها اشاره کردیم را نیز دربرمی‌گیرد. آن هم برند تولید کننده شیر های بهداشتی است، در صورتی که از برندهای معتبر و با تجربه محصولات مورد نیاز خودتان را خریداری کنید، مطمئن خواهید بود. چرا که این تولیدکنندگان در طی سال ها تلاش برای ساخت محصولات مرغوب و باکیفیت تجارب بسیاری را در این زمینه به دست آورده اند و محصولات خود را با استفاده از استانداردهای روز جهان تولید می کنند در کشور ما نمونه های خارجی بسیاری وجود دارند که برخی از آن‌ها دارای قیمت های بالایی هستند. برخی دیگر نیز که کیفیت چندان مناسبی ندارند قیمت های ارزانی دارند، اما از این میان، تولید کننده های داخلی نیز هستند که نمونه های بسیار باکیفیت و مرغوب را با استفاده از تجهیزات مدرن تولید می کنند که به راحتی می‌توانند با نمونه های خارجی رقابت کنند. این محصولات قیمت مناسب تری نسبت به شیر های خارجی دارند.

کلام پایانی

در این مقاله با ارائه نکات مهم هنگام خرید شیرآلات در خدمت شما بودیم. مطالعه راهنمای خرید شیرآلات برای همه افرادی که قصد تهیه این محصولات را دارند، ضروری است. چرا که اکثر افراد تنها به طراحی ظاهری توجه می کنند و دیگر اطلاعاتی درباره قطعات به کار رفته، جنس بدنه، آبکاری و … ندارند؛ اما اگر نگاه کوتاهی به راهنمای خرید شیرآلات بیاندازند، می ‌توانند اطلاعات کافی در این زمینه به دست بیاورند و هنگام خرید برندهای معتبر و باکیفیت را انتخاب کنند،برند طاها شیر با شعار ما کیفیت را می سازیم با تولید و عرضه  مدل های متنوع و گوناگون بهترین شیرآلات را در اختیار هموطنان عزیز قرار می دهد و توانسته است رضایت و اعتماد مشتریان را به خوبی جلب کند .

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماتماس با ما