شیرآلات غیر استاندارد چه معایبی دارند ؟

شیرآۀات غیر استاندارد

چرا خرید شیرآلات غیر استاندارد توصیه نمی شود ؟

شیرآلات بخش مهمی از دکوراسیون محیط داخلی را تشکیل می دهند. اگر شیرآلات خانه یا محیط کار شما به دلیل عدم کیفیت و غیر استاندارد بودن دچار خرابی، رسوب و… شوند، زیبایی محیط را دچار اختلال می نمایند. از طرفی هزینه خرید شیرآلات مرغوب بالا می باشد و خیلی از افراد به همین جهت از شیرآلات غیر استاندارد  استفاده می کنند. اما غافل از اینکه با این کار مجبورند در آینده نزدیک مجدد برای خرید شیرآلات جدید هزینه نمایند. بنابراین اگر نمی خواهید دو بار برای خرید یک وسیله هزینه کنید، بهتر است تا انتهای این متن همراه ما بمانید.

شیرآلات غیر استاندارد

معایب شیرآلات غیر استاندارد و نامرغوب

شیرآلات غیر استاندارد علاوه بر اینکه بر روی زیبایی دکوراسیون شما تاثیر می گذارند، می توانند شما را دچار خسارات زیادی نیز نمایند. شیرآلات نیز مانند تمامی محصولات تولیدی باید طبق یک سری قوانین و چارچوب تولید شوند. تا بتوانید به درستی در طولانی مدت از آنها استفاده نمایید. قوانین سازمان ملی استاندارد برای هر محصولی می تواند متفاوت باشد. برای محصولات پرکاربرد و مهمی مثل شیرآلات نیز قوانین استاندارد متفاوت است. استفاده از شیرآلات بی کیفیت و غیراستاندارد می تواند مشکلات و نشانه های زیر را داشته باشد:

۱- استفاده از متریال های بی کیفیت در شیرآلات غیر استاندارد

شیرآلات غیر استاندارد دارای علامت استاندارد بر روی بسته بندی خود نیستند و در مرحله تست آبزنی که نشان از کیفیت شیرآلات می شود موفق نبوده اند، همچنین در ساخت شیرآلات غیر استاندارد از متریال بی کیفیت استفاده شده که به سرعت دچار خوردگی و جرم گرفتگی می شوند. مواد اولیه ساخت این دست از شیرآلات حتی می تواند حاوی مواد مضری باشد که در اثر تماس با آب، مواد سمی تولید نمایند. این موضوع برای شیرآلات ظرفشویی که آب خروجی آن برای پخت و پز استفاده می شود بسیار مهم می باشد همچنین از آنجایی که شیرآلات غیر استاندارد به دلیل استفاده از متریال های بی کیفیت عمر مصرفی کوتاهتری دارند، مجبورید خیلی زود دوباره جهت تعویض آنها هزینه بالایی را پرداخت نمایید.

۲- حساسیت های پوستی و آلرژی ناشی از شیرآلات غیر استاندارد

شیرآلات غیر استاندارد بر روی بو، رنگ، مزه و … تاثیر می گذارد و کیفیت آب خروجی را خراب می نمایند و این آلودگی می تواند باعث ایجاد آلرژی و حساسیت های پوستی گردد. به همین جهت مهم است که جنس شیرآلات شما از استاندارد های لازم برخوردار باشد.

۳- وجود مقادیر زیاد سرب در شیرآلات غیر استاندارد

برای شکل پذیری شیرآلات برنجی استاندارد وجود مقادیری سرب لازم می باشد. اما در شیرآلات غیر استاندارد میزان سرب به کار رفته بیشتر می باشد که موجب انتقال آن به آب خروجی می گردد. همین موضوع به مرور باعث ایجاد مشکلات و بیماری های زیادی در انسان می گردد.

در بالا به مشکلاتی که در اثر استفاده از شیرآلات غیر استاندارد ممکن است ایجاد شود، پرداختیم. اما به جز این موارد استفاده از این نوع شیرآلات معایب بسیار بیشتری نیز دارد که در زیر عنوان شده است :

  • اصول لوله کشی آب ساختمان ها طبق اصول فنی ساختمان سازی تعبیه می شوند. عدم استفاده از شیرآلات استاندارد موجب می شود که در زمان نصب آنها دچار مشکل شوید و به درستی نصب نگردند.
  • بر اثر استفاده بست های شیرآلات بی کیفیت دچار رسوب و یا خوردگی می شوند و آب از نواحی اتصال به بیرون نشت می کند.
  • بر اثر جرم گرفتگی مسیر عبور جریان آب تنگ تر می شود و در نتیجه فشار آب خروجی کاهش می یابد.
  • ظاهر شیرآلات غیر استاندارد خیلی زود بر اثر شستشو خراب شده و لک می گردند و نیاز به تعویض پیدا خواهند کرد.
  • در مکان های عمومی مثل رستوران ها، مراکز آموزشی، کافه ها، هتل ها و… ظاهر و کیفیت شیرآلات نیز مهم می باشد. استفاده از شیرآلات غیر استاندارد می تواند خیلی بر روی نگاه و رضایت مشتریان شما تاثیر بگذارد.
  • شیرآلات غیر استاندارد رنگی خیلی زود دچار رنگ پریدگی شده و مات و کدر می گردند. در نتیجه زیبایی دکوراسیون را مختل می نمایند.
  • اکثر شیرآلاتی که امروزه استفاده می شوند اهرمی هستند. اهرم شیرآلات غیر استاندارد خیلی زود ممکن است شکسته شوند و عملا غیر استفاده واقع شوند.
  • وزن شیرآلات غیر استاندارد خیلی بالا است و نصب و استفاده از آن را دچار مشکل می نماید. از طرف دیگر این سنگینی وزن شان به سطح محیطی که بر روی آن نصب می شوند نیز آسیب می رساند.

چرا باید از شیرآلات استاندارد استفاده کنیم ؟

با توجه به معایبی که برای استفاده از شیرآلات غیر استاندارد عنوان شد، به این نتیجه می رسیم که بهتر است در زمان خرید به استاندارد بودن محصولی که قرار است خریداری کنیم دقت بیشتری نماییم. مهمترین و بزرگترین عیب استفاده از این دسته از محصولات غیر استاندارد، خسارت و هزینه خرید مجدد آن می باشد. همچنین تصور اینکه بر اثر شکستن و یا نشت آب از محل های اتصال شیر آلات چه خسارات ها و آسیبی را به ممکن است به محیط اطرافشان وارد نمایند نیز سخت است. بنابراین بهتر است از همان ابتدا زمان خرید شیرآلات با صرف کمی هزینه بیشتر از شیرآلات استاندارد برای محیط های مصرفی مختلف تان استفاده نمایید.

شیرآلات استاندارد برعکس نوع غیر استاندارد شان علاوه بر زیبایی طول عمر بالایی نیز دارند. بنابراین می توانید تا مدت ها از استفاده از آنها لذت ببرید و دکوراسیون تان را نیز دچار آسیب و اختلال نکنید. محصولات مجموعه طاها شیر از بهترین متریال ساخته می شوند و همچنین دارای گارانتی می باشند.

در طراحی شیرآلات طاهاشیر از جدیدترین طرح های پرطرفدار روز استفاده شده و دارای قیمت بسیار مناسبی نسبت به کیفیت و محصولات مشابه و رقیب خارجی و داخلی خود دارند. شما می توانید به جای اینکه از شیرآلات غیر استاندارد استفاده کنید و دچار خسارات مختلف شوید، از محصولات با کیفیت طاهاشیر سالهای زیادی استفاده و لذت ببرید. همچنین محصولات طاهاشیر با بالاترین درجه کیفیت و استاندارد آبکاری شده اند و در مقابل هر آب و هوا و درجه سختی آب، مقاوم می باشند. همچنین شما با خرید شیرآلات طاها شیر می توانید از خدمات نصب و تعمیرات پس از نصب  نیز بهره ببرید.

خانه درباره ماتماس با ما