فلاش تانک چیست ؟ + معرفی انواع آن

فلاش تانک چیست؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که آیا فلاش تانک و سیفون با هم تفاوت دارند یا نه؟ خیلی از ما ها فکر می کنیم که این دو یکی هستند، در صورتی که متفاوت از هم می باشند. اگر شما هم تا به امروز فکر می کردید که فلاش تانک همان سیفون است پیشنهاد می کنیم تا انتهای متن همراه ما بمانید. تا به طور کامل به بررسی و معرفی این وسیله کاربردی ساختمانی بپردازیم.

فلاش تانک چیست؟

فلاش تانک در واقع یک مخزن جهت نگهداری آب است که محل قرار گیری آن در قسمت پشتی سرویس های بهداشتی می باشد. در این مخزن جهت اتصال به لوله ورودی آب در دیوار یک مجرا مجزا قرار گرفته است. آب از طریق این مجرای ورودی مخزن را به اندازه گنجایشش پر می کند. تا در زمان نیاز تخلیه گردد.

همچنین برای تخلیه این مخزن نیز یک خروجی تعبیه شده است که به قسمت داخلی کاسه توالت متصل می باشد. آبی که از طریق مجرای ورودی مخزن را پر کرده بود در زمان تخلیه با فشردن دکمه یا اهرم به داخل کاسه توالت سرریز می گردد. همچنین عموما جنس فلاش تانک ها فلزی یا پلاستیکی می باشد و باعث صرفه جویی در مصرف آب می شوند.

فرق فلاش تانک و سیفون چیست

فلاش تانک و سیفون چه تفاوتی با هم دارند؟

در زبان عامیانه عموما فلاش تانک و سیفون را یکی می دانند. در صورتی که همانطور که اشاره شد این دو مورد با هم کاملا متفاوت هستند. سیفون ها یک لوله خمیده هستند و جزئی از لوله کشی ساختمان محسوب می شوند که مانع از پخش بو و گاز فاضلاب به داخل خانه می گردند. این کار نیز توسط آبی که در لوله قرار دارد انجام می شود. بنابراین اگر از سرویس بهداشتی شما مدام بوی بد ساطع می شود ناشی از شکستگی لوله های سیفون می باشد.

اما فلاش تانک ها دارای یک مخزن آب می باشند که در زمان نیاز و با زدن یک دکمه یا اهرمی که برای آن تعبیه شده است آب را درون کاسه توالت می ریزند. به همین جهت به رعایت بهداشت و کاهش آلودگی محیط و صرفه جویی آب نیز کمک می کنند.

آشنایی با انواع فلاش تانک ها

با توجه به مطالبی که عنوان کردیم تا به اینجای متن، با فلاش تانک و تفاوت آن با سیفون آشنا شدیم. اما این وسیله کاربردی دارای انواع متفاوتی می باشد که هر کدام کارایی خودشان را دارند. انواع مختلف این دستگاه را معمولا متناسب با دکوراسیون داخلی و نیاز مخاطب انتخاب می کنند و دارای مزایا و معایبی نیز می باشند. بنابراین اگر بخواهیم به انواع این وسیله کاربردی ساختمانی اشاره کنیم عبارتند از :

  • فلاش تانک روکار:

احتمالا با بیشترین نوع فلاش تانک هایی که برخورد نموده اید نمونه روکار می باشد. از جمله مزایای مدل روکار نصب راحت آن است که در صورت خرابی راحت تر نیز می توان آن را عیب یابی و تعمیر نمود. اما اگر بخواهیم معایب مدل های روکار را بررسی کنیم باید به فضای اشغالی زیادی که به خود اختصاص می دهد اشاره نماییم که به زشت تر شدن فضای سرویس بهداشتی نیز منجر می شود. همچنین صدای تخلیه آب نیز عموما بلند و آزار دهنده می باشد. اما خود این مدل نیز به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

  1. مدل روکار زمینی
  2. مدل روکار توالت فرنگی
  3. مدل روکار آنتی باکتریال
  4. مدل روکار دو زمانه
  5. مدل دکمه دار
  6. مدل اهرمی
  7. مدل دو مخزنه
  • فلاش تانک توکار:

نوع دیگر فلاش تانک ها مدل های توکار هستند که امروزه در بسیاری از دکوراسیون های جدید به چشم می خورند. در واقع در این مدل مخزن آب درون دیوار تعبیه شده و شما فقط دکمه های کاربردی آن را می بینید. از جمله مهمترین مزایای مدل های توکار حذف فضای اشغالی نمونه های روکار می باشد. همچنین می توان حجم مخزن را متفاوت انتخاب نمود. اما مهمترین مشکل یا عیب مدل های توکار نیز تعمیر یا تعویض قطعه در زمان خراب شدن می باشد. زیرا شما مجبورید برای تعمیر، کاشی سرامیک سرویس بهداشتی را برداشته و سپس مشکل دستگاه را بررسی نمایید. این مدل نیز خود دارای انواع مختلفی می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

فلاش تانک توکار

کدام مدل را برای سرویس بهداشتی خود انتخاب نماییم؟

حال که با فلاش تانک و انواع آن آشنا شدید حتما برایتان جای سوال شده که کدام مدل بهتر است و چه برندی را برای خرید انتخاب نمایید؟ بهترین زمانی معنا پیدا میکند که مطابق خواسته و نیاز شما باشد. پس شما هستید که بهترین نوع فلاش تانک را انتخاب می کنید. اما به طور کلی اگر بخواهیم بررسی کنیم، اگر به زیبایی  دکوراسیون و به روز بودن اهمیت می دهید، بهتر است از مدل های توکار استفاده کنید. مخصوصا اگر فضای سرویس بهداشتی شما کوچک است، بهترین گزینه مدل های توکار می باشند. همچنین اگر صاحب یک مکان عمومی هستید مدل های توکار اتوماتیک و یا هوشمند بهترین گزینه برای انتخاب می باشند. زیرا در این مدل ها آب مخزن دستگاه به طور کاملا اتوماتیک و هوشمند با باز شدن درب سرویس بهداشتی تخلیه می شود. بدون اینکه نیاز به زدن دکمه یا کشیدن اهرمی باشد.

اما اگر فضای کافی در سرویس بهداشتی خود دارید و آدم محافظه کاری نیز می باشید فلاش تانک های روکار مناسب تر هستند. زیرا میتوانید در هر زمان که خواستید به راحتی به تعمیرات آن بپردازید. این مدل برای سرویس های بهداشتی منازل بهترین گزینه هستند و قیمت مناسب تری نیز دارند.

اما علاوه بر مواردی که عنوان شد، مهم ترین مورد برای کارکرد درست فلاش تانک های توکار و روکار کیفیت متریال ساخت آن میباشد. شما از هر کدام از مدل های گفته شده اگر استفاده نمایید اما کیفیت مطلوب را نداشته باشد، خیلی زود نیاز است که به تعمیر یا تعویض این قطعه بپردازید. کارخانه بزرگ طاهاشیر با سابقه درخشان در زمینه تولید انواع شیرآلات بهداشتی و ساختمانی بهترین انتخاب برای خرید می باشد. طاهاشیر از امتحان و آزمون کیفیت سربلند بیرون آمده است و به همین جهت نامی درخشان را در عرصه شیرآلات ساختمانی به خود اختصاص داده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماتماس با ما